Przejdź do treści

NASZA FILOZOFIA NAUKI I TERAPII

Zajęcia terapeutyczne:

– Cerebell-Graf – zajęcia plastyczno-techniczne wspomagające grafomotorykę i rozwijające kinestetykę małą (umiejętności potrzebne do prawidłowego pisania) z jednoczesną nauką języka angielskiego

– Zumba-Tomic-Cerebell – zajęcia taneczno – gimnastyczne wspomagające koordynację percepcji wzrokowo-kinestetycznej, pamięć, automatyzację czytania i pisania oraz zachowania społeczne

– Cerebell-Gym- zajęcia gimnastyczne wspomagające koordynację percepcji wzrokowo-kinestetycznej, pamięć, koncentrację, automatyzację czytania i pisania oraz zachowania społeczne

Wszystkie prowadzone u nas zajęcia oparte są na stymulacji móżdżku (z łac. cerebellum), który sprawuje bardzo ważną rolę w uczeniu się. Móżdżek odpowiada za czynności zautomatyzowane, czyli wykonywane nieświadomie. Aby czytanie i pisanie było płynne też powinno przebiegać w sposób automatyczny. Stymulacja móżdżku prowadzi do automatyzowania umiejętności pisania, czytania oraz poprawia koncentrację i pamięć. Toteż stymulacja móżdżku jest wskazaną formą terapii dzieci dyslektycznych i nadpobudliwych. U dzieci niewykazujących syndromu dysleksji stymulacja móżdżku powoduje wzrost umiejętności poznawczych (podwyższenie IQ) poprzez uaktywnianie obu półkul mózgowych (lewej – logicznej i prawej – artystycznej). Ponadto zajęcia grupowe służą nabywaniu umiejętności współpracy społecznej, uczą nabywania prawidłowych nawyków, empatii, zdrowej rywalizacji i umiejętności panowania nad emocjami. Te umiejętności budują inteligencję emocjonalną, której wzrost wpływa na podwyższenie poziomu inteligencji całościowej. Dewizą naszego autorskiego programu jest to, że dziecko uczestniczy w terapii bez świadomości, iż jest jej poddawane. Odstępujemy od założeń typowej terapii pedagogicznej – pracującej na objawach deficytów rozwojowych (problemach z czytaniem, pisaniem, koncentracją, pamięcią). Pracujemy na przyczynach deficytów, a przyczyny te mają charakter neurologiczny i są możliwe do likwidowania poprzez stymulację móżdżku. Jeśli dziecko ma problemy z czytaniem, pisaniem czy koncentracją, ciągłe ćwiczenie pisania i czytania, nie dość że zniechęca, to nie prowadzi do usunięcia przyczyn problemu. To tak jakby trener kazał ćwiczyć zawodnikowi, który jest po urazie i ma nogę w gipsie… Czy możemy dziecku z wadą wzroku powiedzieć „patrz lepiej”? Tak samo nie możemy dziecku dyslektycznemu, czy z ryzykiem dysleksji mówić: „Czytaj lepiej, skup się bardziej, pisz lepiej !!!”. Nasz program terapeutyczny to:

– połączenie zabawy, ruchu i oddziaływania wielozmysłowego (słyszę, śpiewam, widzę, tańczę, gimnastykuję się,  rysuję, lepię itd.)

– praca oparta na materiale konkretnym (ulubiona piosenka, znane sytuacje społeczne, ulubione motywy literackie i bohaterowie społeczni, czy medialni – a nie na sensu stricte abstrakcyjnej literze czy cyfrze)

– nauka behawioralnego przestrzegania zasad i nabywania prawidłowych nawyków poprzez pracę i zabawę w grupie – dziecko pracując w grupie rozumie potrzebę zasad, nabywa poczucie bezpieczeństwa, a to z kolei wzbudza jego kreatywność – odpowiednia do potrzeb i możliwości dziecka ilość ekspozycji (ćwiczeń);

– odpowiednia ilość czasu potrzebna do wykonywania ćwiczeń (dobierana indywidualnie w oparciu o możliwości i potrzeby dziecka);

– partycypacja w terapii osób prowadzących zajęcia językowe, taneczne, plastyczno- techniczne, oraz samych rodziców wspomagających swoje dzieci w odrabianiu prac domowych – dziecko nabywa różne nowe umiejętności jednocześnie niwelując przyczyny trudności szkolnych (czyni to naszą terapię tanią i oszczędną czasowo – nie ma potrzeby korzystania z drogich sprzętów terapeutycznych, dziecko jest „leczone” nie zdając sobie z tego sprawy, a jednocześnie uczy się nowych rzeczy);

– dostrzeganie mocnych stron dziecka i opieranie na nich terapii (wzmacnianie wiary w siebie) z jednoczesną niedostrzegalną i nieuświadamianą przez dziecko pracą nad stronami słabymi;

– współpraca z neurologiem dziecięcym i rehabilitantem Zależy nam na tym, aby korzystające z naszej pomocy dzieci i młodzież dobrze radziły sobie w życiu i odnalazły w nim prawdziwą radość;

Poprzez stymulację móżdżku i ogólnie pojęty ruch pragniemy wpływać na niwelację deficytów rozwojowych o charakterze neurologicznym. Trzon terapii opieramy na odkrywaniu umiejętności i talentów naszych podopiecznych oraz ich przynależność do grupy – wspólnoty, w której można owe talenty rozwijać. Staramy się wprowadzać pięcipunktową metodę opracowaną przez psychiatrę Edwarda M. Hallowella, której celem jest pomoc młodym ludziom w osiąganiu pełnej satysfakcji i radości życia. Pięć punktów tworzy koło, a każdy kolejny krok prowadzi do następnego. Takie koło raz wprawione w ruch, może kręcić się całe życie tworząc wielką Karuzelę Radości. Nasza karuzela radości prowadząca do rozwoju w wielu aspektach życia kręci się już od 1999 roku !!!

koło

Maksymilan Gosk

Nauczyciel Języka Angielskiego

Filip Bartczak

Nauczyciel Języka Angielskiego

Anna Pająk

Nauczyciel Języka Angielskiego

NIna Jaźnicka

Nauczyciel Języka Angielskiego

Martyna Wesołowska

Nauczyciel Języka Angielskiego

Lidia Kwiatkowska

Psycholog, Nauczyciel Języka Angielskiego

Zbigniew Franków

Nauczyciel Matematyki

Olga Kwiatowska

Nauczyciel Języka Angielskiego

Maksymilan Gosk

Nauczyciel Języka Angielskiego

Filip Bartczak

Nauczyciel Języka Angielskiego

Anna Pająk

Nauczyciel Języka Angielskiego

NIna Jaźnicka

Nauczyciel Języka Angielskiego